איננו יכולים לתאר את חיינו ללא המכשיר הסלולרי המונח בתיקנו או בכיסנו, ויש אף אנשים אשר מפתחים חרדות ברגע שהכם מאבדים את המכשיר, או אפילו כאשר הסוללה נגמרת ואין להם שקע פנוי על מנת להטעין את הטלפון יקר הערך. עם עליית השימוש בסלולרי, עלתה המודעות גם לקרינה שפולט המכשיר. לצד טיעונים נכונים, נוצרו מיתוסים סביב הקרינה, אשר יצרו בהלה לא קטנה בקרב ציבור המשתמשים, ועד היום יש אנשים הנזהרים מלהשתמש במכשיר הסלולרי. אז מה נכון ומה לא? הגיעה הזמן לשבור כמה מיתוסים על קרינה.

מיתוסים על קרינה שכדאי לשבור

ראשית, חשוב להבין שמכשירי הסלולר פולטים קרינה בלתי מייננת אשר אין לה די אנרגיה כדי לפגוע בתאים שלנו. נכון להיום, אין הוכחות לכך שקרינה בלתי מייננת יוצרת תאים סרטניים. אלה מספר מיתוסים על קרינה שהגיע הזמן להפריך:

מיתוס 1: מומלץ למנוע מהילדים להשתמש במכשיר הסלולרי, מכיוון שהוא מגדיל את הסיכוי לחלות בסרטן מוח בקרב משתמשים מתחת לגיל 20.

לטענה זו אין הוכחות, מכיוון שכאמור, לא הוכח כי שימוש בטלפון הסלולרי גורם לסרטן. עם זאת, לא ניתן לשלול השפעות בריאותיות אשר עלולות להיגרם כתוצאה משימוש בסלולר בטווח הארוך. עם זאת, על פי ההמלצות של האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות, מומלץ למנוע מהילדים חשיפת יתר למכשיר הסלולרי. אמצעי זהירות זה נועד להגן על הילדים בכל מקרה ולמנוע את השפעתה של הקרינה לטווח הארוך.

מיתוס 2: כאשר מצמידים מכשיר סלולרי שהתחמם לאוזן, הוא יכול לחמם את הנוזלים שבמוח בדומה לפעולתו של המיקרוגל.

ההשוואה בין המיקרוגל לרדיו אינה נכונה, שכן המיקרוגל פולט קרינה בעוצמות חזקות הרבה יותר מזו של הטלפון הסלולרי. כמו כן, גלי המיקרוגל וגלי הרדיו (שאותם פולט המכשיר הסלולרי) יכולים לחמם את הרקמה הקרובה אליהם בלבד.

מיתוס 3: יש אנשים הסובלים מרגישות יתר לקרינה, ולכן המערכת החיסונית שלהם נחלשת עם היחשפותם לקרינה הסלולרית.

אין בסיס מחקרי לטענה זו. ישנם אנשים שטוענים שחשיפה לקרינת הסלולר גרמה להם לכאבי ראש, סחרחורות ותשישות, אך יש רבים הסבורים כי אלה תסמינים של מתח נפשי ולא של חשיפה לקרינה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here