אפליקציות תשלומים – כל מה שצריך לדעת
קרדיט pixabay

תקופת הקורונה המלווה אותנו כבר זמן רב הביאה להאצת תהליכי דיגיטליזציה בכל התחומים, ובעקבות הסגרים הממושכים והנחיות הריחוק החברתי גבר מאוד השימוש באפליקציות תשלום כמו פייבוקס, ביט, פיי וכו'. מה זה בדיוק, למי זה מתאים, מה הם היתרונות של אפליקציות התשלומים ואיך הן עובדות? כל זאת ועוד בכתבה שהכנו עבורכם.

מהן אפליקציות תשלום ואיך הן עובדות?

אפליקציות תשלומים הן אפליקציות לכל דבר ועניין המיועדות למובייל ומאפשרות העברת כספים מהירה ובטוחה באמצעות טלפון חכם (סמארטפון). האפליקציה מאפשרת לבעל הסמארטפון לשלם לאדם אחר (תחליף למזומן ולצ'ק), כל עוד מותקנת אצלו אותה אפליקציה, ולקבל תשלום מבעלי סמארטפונים אחרים. כך לדוגמה, אפשר להעביר כסף בקלות לבייביסיטר, לגנן, למורה פרטי וכדומה, ניתן לגבות תשלום עבור עבודה מלקוחות פרטיים ומעסקים, וחלק מהאפליקציות מאפשרות תשלום קבוצתי והטענת רב קו.

הזיהוי מבוסס על מספר הטלפון, אפשר לבצע תשלום חד פעמי מיידי, תשלום קבוע וחודשי או תשלום עתידי בהתאם לאפליקציה. כיום, יש לא מעט רשתות ועסקים, וכמובן רוב בעלי העסקים הקטנים והפרילנסרים, המאפשרים תשלום באמצעות אפליקציה זו או אחרת.

בתהליך העברת הכסף באמצעות אפליקציית התשלומים אין חשיפה של פרטי חשבון הבנק או פרטי כרטיס האשראי. עם זאת, בעת הרישום לאפליקציה יש להקליד פרטי חשבון בנק או פרטי כרטיס אשראי, הן בצד המשלם והן בצד המקבל את התשלום, וכך הכסף עובר במהירות ובנוחות. 

מה היתרונות של תשלום בדיגיטל?

  • העברת כספים מהירה ובלחיצת כפתור פשוטה.
  • מתאים ללקוחות כל הבנקים.
  • אפשר לשלוח דרישת תשלום ללקוחות.
  • שירות נוח ומיידי לתשלום ולהעברת כספים.
  • חוויית משתמש נוחה וידידותית.
  • שירות מאובטח.
  • תחליף נוח ובטוח לשימוש במזומן ובצ'קים.
  • אפליקציות חינמיות, לרוב אין עמלות.
  • מעקב אחר תשלומים וקבלת כספים.

מה החסרונות של תשלום בדיגיטל?

  • תשלום והעברת כסף לאדם אחר מחייבת אותו להתקין את האפליקציה בטלפון הנייד שלו.
  • עמלת סליקה לבעלי עסקים המקבלים תשלום באפליקציה.
  • יש לספק הרשאה לרשימת אנשי הקשר בטלפון הנייד.

אילו בנקים משתתפים בחגיגה?

נכון להיום, יש בשוק אפליקציות התשלומים בישראל 3 שחקנים עיקריים. בנק הפועלים השיק את אפליקציית התשלום ביט (Bit) בשנת 2016, בנק לאומי השיק את אפליקציית התשלום פיי (Pay) בשנת 2017, ובנק דיסקונט השיק את אפליקציית התשלומים שלו הנקראת פיי בוקס (PayBox), האפליקציה הושקה בשוק כבר בשנת 2014 והבנק רכש אותה ב-2018.

ראוי לציין כי יש קווי דמיון בין האפליקציות השונות לתשלום, אך יש גם הבדלים משמעותיים שחשוב להתייחס אליהם כאשר בוחרים איזה אפליקציה להוריד לנייד. ההבדלים העיקריים בין האפליקציות השונות הם באפשרות לתשלום קבוצתי, עסקאות בתשלומים ובהוראות קבע, אפשרות להפקת חשבוניות וקבלות דרך האפליקציה, מגבלת מחזור שנתי, אפשרות תשלום לעסקים באינטרנט ובעסקים פיזיים ועוד.

מה הייחוד של אפליקציית התשלומים של פיי בוקס?

אפליקציית התשלומים פיי בוקס שבבעלות בנק דיסקונט מאפשר העברת כספים בין אנשים, תשלום לעסקים תומכים באפליקציה, הטענת כרטיס רב קו באייפון ובאנדרואיד, חיבור לכרטיס האשראי והשירות מתאים ללקוחות כל הבנקים.

בנוסף, האפליקציה המתקדמת מאפשרת שימוש ב-2 כרטיסי אשראי באותו חשבון, זהו יתרון חשוב למשתמשים רבים. האפליקציה מאפשרת לכם לשלם בנוחות בקופה בעזרת הטלפון החכם, ללא צורך להציג כרטיס אשראי ולהקליד קוד סודי.

בשורה התחתונה

העולם משתנה במהירות ותהליכי הדיגיטליזציה צוברים תאוצה בכל תחומי החיים, הרגלי הקנייה שלנו משתנים, ואנו צועדים במהירות ובבטחה לעולם נוח ובטוח יותר. אפליקציות התשלומים מחליפות את השימוש במזומן ובצ'קים, הן נוחות למשתמשים בכל הגילים ומבטיחות יתרונות חשובים ומשמעותיים, גם לבעלי העסקים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here