איך לקנות טלפון חדש: המדריך של Mobile World לקניית סמארטפון חדש – איזה טלפון כדאי לי לקנות.

לפני קניית טלפון סלולארי חדש, וודא שאתה מודע ליסודות הבאים.

"איזה טלפון כדאי לי לקנות?" זו השאלה הנפוצה ביותר שקוראים כמוך שואלים מבקרי טלפונים כמונו. אנחנו מבינים, זה יכול להיות מאתגר, במיוחד עם אפשרויות מעולות כמו סמסונג גלקסי 6S ו- iPhone 6 פלוס. אבל לפי טווח המחירים ומקום מגוריך, הטלפון החדש שלך לא חייב להיות סמארטפון דגל – הוא יכול להיות גם נוקיה Lumia 640 או אחד מהמכשירים של מוטורולה מסדרת Moto G.

בצד החיובי, אפשרויות הן דבר טוב, כל עוד יש לך הידע הדרוש כדי לקבל החלטות חכמות. תן לנו לספר לך כל מה שאתה צריך לדעת על מנת למצוא את המכשיר החדש הטוב ביותר עבורך.

לסמארטפונים נהדרים נוספים, בדקו את רשימת 10 הטלפונים הטובים בעולם האהובים של Mobile World .

________________________________________

שלושה יסודות מפתח לרכישת טלפון נייד

  1. אל תתקמצן

עם חוזה או בלי חוזה, יש סיכוי גבוה שברגע שאתה מתחייב לטלפון חדש, אתה גפ תישאר איתו במשך זמן מה. לכן, קנה את המכשיר הטוב ביותר שאתה יכול להרשות לעצמך. אתה צריך איכות מצלמה ומעבד שיחזיקו מעמד זמן רב ככל האפשר, עד השדרוג הבא שלך. הסוללה, גם היא, הופכת להיות פחות יעילה כאשר המכשיר מתיישן, לכן אתה רוצה לבחור מכשיר עם קיבולת גבוהה.

ישנו יתרון בפנייה למכשיר איכותי, כמו iPhone 6 או G4 LG , והוא שערך המכירה נוטה להחזיק לאורך זמן, כך שתוכל להפוך את המכשיר שלך גם להשקעה משתלמת.

 

מכשירי פרימיום עולים הרבה, אך גם מזדקנים ביופי.

  1. דע אילו תכונות אתה רוצה

אם אתה יודע בדיוק אילו תכונות ויכולות היית רוצה לראות בטלפון החדש שלך, זה יעזור לך להימנע מלשלם יותר מדי עבור דברים שאינך רוצה או צריך. לחלק מהמכשירים, כמו Samsung Galaxy S6 Edge, יש הכל – כולל מסך מעוקל עם פקדי ממשק ייחודיים משלו. עם זאת, אם לעולם לא תשתמש בממשק המשתמש החדש, אתה פשוט תבזבז יותר מידי על מכשיר יקר.

  1. מצא את העיצוב הנכון

רכישת טלפון סלולארי משמעה כניסה למערכת יחסים אישית ועמוקה עם אובייקט פיזי נייד. בגלל זה אתה צריך לחשוב היטב על העיצוב שלו, שכן אתה והוא תבלו זמן איכות רב ביחד. ודא שאתה מרגיש בנוח עם הדרך שבה הוא נראה, ויותר חשוב, מרגיש בידך, וודא שהטלפון העתידי שלך משקף את הסגנון האישי שלך. זה נכון לגבי מכשירי מתכת מלוטשים וטלפונים פשוטים כמו שזה נכון לגבי מכשירים מחוספסים מצופי גומי.

מכשיר עבה ומחוספס כמו DuraXV Kyocera לא יעשה לך טוב אם אתה לא נהנה להשתמש בו.

סוגי טלפונים ניידים – איזה סוג סמארטפון כדאי לקנות

טלפונים חכמים

בראש הרשימה נמצא הטלפון החכם. להתקנים אלה יש בדרך כלל את מרבית ההכח, ורכיבים מעולים: המעבדים המהירים ביותר, ואינטרנט אלחוטי; תמונה ברזולוציה הגבוהה ביותר וקיבולת זיכרון ומסכי פיקסל העשירים ביותר. על פי ההגדרה, הם מפעילים מערכות הפעלה ניידות אמיתיות; iOS ואנדרואיד, אבל גם מערכת Windows ו(ההרבה פשוט פופולרי) BlackBerry OS . הם גם תומכים ביישומים להורדה דרך חנות ווירטואלית הקשורנ לפלטפורמה שלהם, כמו חנות Google Play . בגלל כל היכולות שלהם, טלפונים חכמים הם בדרך כלל הטלפונים היקרים ביותר בשוק.

טלפוני מסרים או תכונות

צעד אחד מתחת לטלפונים חכמים, טלפוני תכונה שואפים להציע את אותן היכולות כמו טלפונים חכמים. במקום מערכות הפעלה פופולריות, המכשירים האלה מנוהלים על תוכנת קניינית מבנית של היצרנים שלהם, כגון סמסונג LG, או Kyocera . טלפוני תכונות רבים משמשים בעיקר עבור הודעות טקסט ודואר אלקטרוני, למרות שלא תידרש לרכוש תכנית נתונים. כמה מהמכשירים הללו כוללים מקלדות QWERTY פיזיות. עם מגוון מכשירים זולים הזמינים עם מערכות אנדרואיד ו Windows, טלפוני תכונה הפכו לפחות רלוונטיים.

טלפונים בסיסיים

יש הרבה אנשים שאינם מעוניינים בצפייה בדפי אינטרנט באיכות מלאה או בהפעלת יישומים במכשיר הנייד. במילים פשוטות, הם רוצים טלפון חדש לביצוע שיחות, וזהו. בלי דברים מצחיקים. מכשירים בסיסיים הם בעלי לוחות מקשים פשוטים, מסורתיים ולא מסובכים. הם באים בדרך כלל בעיצובי צדפה, או בצורה צרה וגבוהה. הם בדרך כלל קלים יותר וקטנים יותר מטלפוני תכונה וטלפונים חכמים.

BlackBerry Passport הוא מכשיר מודרני נדיר בעל מקלדת QWERTY קלאסית ומערכת הפעלה של טלפון חכם.

________________________________________

נקודות מרכזיות שיש לשקול לפני קניית סמארטפון חדש

גודל מסך

מסכים גדולים (5.3 אינץ' או יותר)

טלפונים חכמים הופכים גדולים יותר, בזה אין ספק. מסך בגודל 5 אינץ' (נמדד באלכסון) נחשב פעם מאסיבי, אך בקנה המידה של היום, זה בערך גודל בינוני. אפילו אפל נכנסה למשחק ה"פאבלט" עם iPhone 6 פלוס בעל המסך בגודל 5.5 אינץ'. מכשיר בגודל 6.4 אינץ' הוא הגדול ביותר שראינו, אך רוב האנשים רואים במסך ה-6 אינץ' של Google Nexus 6 ונוקיה Lumia 1520 כמסך הגדול ביותר שהם יסכימו להחזיק. ניתן למצוא מכשירי תקציב וגם מכשירי high-end בראש הרשימה של גודל המסך.

מסכים בינוניים (5.0-5.2 אינץ')

טלפונים בטווח קטגורית האמצע נוטים להיות בדיוק 5 אינץ' או מעט יותר, כמו משפחת Samsung Galaxy S6 ב- 5.1, או LG Volt 2 ב-5. תועלת אחת: בעלי הטלפון יכולים לאחוז בו ביד אחת ולהגיע לכל חלקי המסך בנוחות בעזרת אגודליהם.

מסכים קטנים (4.5-4.9 אינץ')

הודות למספר ההולך והגדל של טלפונים חכמים ענקיים, טלפונים סלולריים קומפקטיים הופכים לנדירים בשוק. אך עדיין, יש אנשים שמעדיפים ניידות גבוהה על פני תכונות אחרות. למרבה הצער, אין אפשרויות זמינות רבות. רוב הטלפונים בקטגורית הגודל הזו הם טלפונים חכמים ברמת כניסה או טלפוני תכונות עם רזולוציות מסך נמוכה, כמו מוטורולה Moto E.

למידע נוסף על טכנולוגיות תצוגה ספציפיות, בדקו את הסעיף "צלילה עמוקה יותר" בסוף המדריך.

הלב הפועם של כל טלפון הוא המעבד, או ה-CPU. הוא מספק את הכוח לביצוע משימות שונות, כגון פתיחה והפעלה של יישומים. למעבד מהיר יש גם השפעה גדולה על הביצועים הכוללים, כגון דפדוף בתפריטים והפעלת מסכי בית.

באופן מסורתי, מהירות השעון המחושבת בג'יגה-הרץ, הייתה הדרך מהירה לשפוט מהו כוח המעבד. בימים אלה ארכיטקטורת השבב, במיוחד מספר הליבות, הופכת לגורם אמין יותר. גורם נוסף הוא שמעבדים ישנים יותר נוטים להשתמש בעיצובים פחות יעילים, מה שהופך אותם לבעלי ביצועים גרועים יותר מאשר עמיתיהם. אנחנו מדברים יותר על מעבדים בהמשך.

מצלמה

איכות המצלמה בטלפון תלויה במספר משתנים. יותר 'מגה-פיקסל' תמיד נשמע טוב יותר, אבל אנחנו מכירים כמה מצלמות 13 מגה-פיקסל שמצלמות תמונות טובות יותר ממצלמות 20 מגה-פיקסל גרועות. (המשיכו לקרוא לקבלת פרטים נוספים.)

כמו כן איכות העדשה חשובה מאוד, מאחר והיא יכולה לסייע לחיישן על ידי חשיפתו לאור נוסף. החיישן עצמו עשוי גם כן להציע מספר פיקסלים נמוך, אך להיות יותר רגיש לתאורה, וכתוצאה מכך להיות בעל ביצועים טובים יותר בתנאי תאורה נמוכים.

טלפונים רבים – כמו מכשירים מבית HTC ומיקרוסופט (לשעבר נוקיה) – מייצרים מכשירים עם מעבדי תמונה מפוארים שמבטיחים איכות תמונה גבוהה, בתוספת כוח הסוס להפעלת המצלמה ופוקוס אוטומטי מהר יותר. התוצאה הסופית היא אפשרויות צילום מהיר ביותר ללא המתנה.

מצלמת iSight של אפל משתפרת שנה אחר שנה, למרות שכמות המגה-פיקסל נשארת 8. ול- iPhone 6 פלוס יש ייצוב תמונה אופטימלי

ייצוב תמונה אופטי גם הוא הופך חשוב יותר ויותר. סמסונג גלקסי Note 4 ואייפון 6 פלוס שניהם כוללים את המרכיב הפיזי לתמונות יציבות וברורות יותר.

עם עליית שיתוף ברשתות חברתיות, מצלמות קדמיות חשובות יותר מאי פעם. בנוסף למצלמות קדמיות בעלות רזולוציה גבוהה, ספקים מתרכזים גם בתוכנה המוקדשת לאמנות הסלפי. Desire Eye של HTC וSony Xperia C3 אפילו מגיעים עם פלאש. לא רואים את זה הרבה.

קראו: הסמארטפונים הטובים ביותר לסלפי

סוללה

אם הסוללה של הטלפון שלך נהרסת, אין תכונה בעולם שתוכל לעזור לך. יצרנים החלו להכיר בחשיבות הקריטית של חיי סוללה וכוללים סוללות בקיבולת גבוהה יותר במכשירים שלהם. סוללות טלפון טיפוסיות מתחילות בערך בקיבולת של 1,700mAh ומגיעות עד 3,500mAh.

יצרנים מציינים את ביצועי סוללה במונחים של זמן דיבור, זמן המתנה, או מספר שעות בהן ניתן לצפות במכשיר או לבצע משימות כגון משחק, וידאו ומוסיקה.

 

ספקיות סלולר

בחירת ספק סלולרי היא עסק פחות קשה משהייתה, וטלפונים נמכרים ע"י מרבית הספקים עם חוזה או בלי חוזה. ובכל זאת, נדרשים הרבה זמן ומתמטיקה על מנת לפענח בדיוק איזה מפעיל מציע לך את העסקה הטובה ביותר. זה שווה את הזמן.

אה, אתה יודע, ספקים בלי חוזה.

בעת בחירת ספק, הקריטריון הראשון ברשימה שלך צריך להיות הכיסוי. אתה רוצה ספק עם כיסוי הגון בביתך וגם בעבודה, ובכל המקומות שביניהם. למידע נוסף אודות ספקים ורשתות, עיין בסעיף הבא.

נסה להבין אם אתה עתיד להיות במרכזים עירוניים או באזורים כפריים לעתים קרובות. אולי אפילו לא תעזוב את השכונה שלך, או לחלופין, אתה מתכנן לעשות הרבה טיולים בינלאומיים. נסה לחשוב מהם השימושים שלך, ולמצוא ספק המציע כיסוי רחב. לחלופין, תוכל להיות מרוצה עם ספק אזורי שמשתרע על שטח מוגבל.

________________________________________

צלילה עמוקה יותר

רוצה לדעת יותר על חלק מהתכונות שהוזכרו לעיל? המשך לקרוא ניתוח מעמיק יותר.

רשתות סלולרית ונתוני 4G

טכנולוגיית הרשת האלחוטית הבסיסית בטלפון החכם שלך הינה מרק אלפבית אמיתי של ראשי תיבות ומילים מהתעשייה, ואתה יכול לבלות נצח וללמוד איך תשתית סלולארית בנויה ועובדת. הנה סקירה בסיסית של מה שאתה צריך לדעת.

CDMA

CDMA הן ראשי תיבות שלגישה מרובה לחלוקת קוד. זו השיטה שבאמצעותה מכשירי רדיו סלולריים משדרים ומקבלים קול ונתונים. תקן זה נמצא בעיקר באמריקה ובכמה מדינות באסיה כמו יפן וקוריאה. לדוגמא, ספקים גדולים בארה"ב המשתמשים ברשתות אלחוטיות המבוססות על CDMA הם ורייזון וספרינט.

GSM

GSM נקרא גם המערכת הגלובלית לתקשורת ניידת, היא כונתה לראשונה בצרפתית Groupe Special Mobile, והינה סטנדרט הנוצר לשימוש באירופה. לאחר מהן GSM התפשטה לפינות אחרות בעולם, וכיום רשתות GSM פועלות בכל רחבי אסיה, המזרח התיכון ואפריקה. זו הרשת הנפוצה ביותר. שתי הטכנולוגיות אינן עולות בקנה אחד, כך שטלפונים הנעולים לרשתות CDMA לא יעבדו באזורי GSM ולהיפך.

CNET

HSPA +

בהתבסס על הגישה הישנה למהירות גבוהה, שעקפה את 3G במהירויות, HSPA+ תומכת בתפוקת שיא תיאורטית להורדה של 168Mbps . זה אולי נשמע די מהר, אבל בפועל הפרוטוקול מספק מהירויות נתונים רק באופן מהר יותר במעט מאשר 3G, ומהירויות הורדה ממוצעת של כ 3 עד 5Mbps . זה גורם לנו לחשוב על כך כפתרון אלחוטי G3.5

 

4G ו-LTE

LTE או Long Term Evolution , הוא הדור "החדש" של קישוריות נתונים מהירה יותר לטכנולוגיות GSM ן- CDMA. מכונה לעתים קרובות 4G או 4G LTE, הוא מעביר נתונים במהירות גבוהה ביותר. LTE Advanced, צעד אחד מעבר LTE (אך עדיין חלק מאותה המשפחה) נותן למהירויות העברת הנתונים דחיפה נוספת, והוא מופץ אט אט. VOLTE, קיצור של Voice Over LTE , משדר שירות קול על גבי ערוצי נתונים, ומאפשר לך לגלוש ולדבר באותו הזמן, גם אם יש לך טלפון CDMA.

טכנולוגיות מסך

LCD

מסכי LCD , קישור ל"תצוגת גביש נוזלית", עברו כברת דרך ארוכה משעונים מעוררים ושעוני היד הדיגיטליים של 1980. לוחות LCD בטלפון החכם כיום מציעים רזולוציות HD של עד 2,560×1440 פיקסלים. צגי LCD עושים שימוש בתאורה אחורית חיצונית לתאורה, שלעתים קרובות יוצאת זוויות צפייה רדודות יותר וניגודיות נמוכה בהשוואה למסכי AMOLED . מצד שני, לעתים קרובות הצבעים מופיעים טבעיים יותר.

תצוגה רשתית

אפל משתמשת במה שהיא מכנה תצוגה רשתית במכשירי iPhone האחרונים שלה. זהו בעצם ביטוי שיווקי חכם שבא לומר שמכשירי iPhone (אייפון 4 ומעלה) משתמשים במסכי LCD עם רזולוציית מינימום של 326 פיקסלים לאינץ (ppi).

AMOLED

טכנולוגיה הנועדה להחליף מסכי LCD, תצוגת מטריצה פעילה אורגנית הפולטת אור (AMOLED) עושה שימוש בכימיקלים אורגניים כחומר שיוצר אור. בדומה לגופי תאורת ניאון ומסכי פלזמה HDTV, תצוגת AMOLED עושה שימוש ב OLED כדי ליצור אור כאשר הם נחשפים לזרם חשמלי. מאחר והם לא מסתמכים על תאורה אחורית, מסכי AMOLED נוטים להיות בעלי ניגודיות גבוהה יותר וצבעים מרהיבים יותר מאשר צגי LCD . צגי LCD עושים שימוש בגבישים נוזליים מסתובבים החוסמים אור של מנוריות הנמצאות מאחוריהם. סמסונג היא במובילה בטכנולוגיית AMOLED.

מעבדים

Qualcomm Snapdragon

מלך המעבד הנוכחי, משפחת המעבדים Snapdragon של Qualcomm מופיעה בהרבה מכשירי אנדרואיד ו- Windows ברחבי העולם. נכון להיום, Snapdragon 810 הוא השבב הטוב ביותר לעיבוד משימות שניתן למצוא.

 

A8 של אפל

החידוש האחרון של אפל למעד הסיליקון המעטר את iPhone 6 ו – Plus6 הוא מעבד 64-bit. אפל טוענת שהמערכת מהירה יותר ב25% מ-A7. כל הפרטים האחרים עדיין סודיים באופן רשמי.

Exynos של סמסונג

כמו תצוגות ורכיבי זיכרון, סמסונג מייצרת את המעבדים שלה תחת המותג Exynos . השבב האחרון שלה, Exynos 7 אוקטה, מבטיח מחשוב של 64 סיביות, ובוודאי יופיע בכמה וריאציות גלובליות מכשירי החברה, כמו גלקסי S6 העתידי וGalaxy Note 5. טלפונים אחרים צפויים להמשיך להשתמש בשבבים של Qualcomm.

מוטורולה X8

מוטורולה נקטה בגישה ייחודית במכשירים שלה לשנת 2013. במקום לדחוס את המעבדים המהירים לטלפונים שלה, היא יצרה שבב היברידי. שאר המכשירים בשנת 2014 חזרו Qualcomm.

MediaTek

MediaTek היא היריבה של Qualcomm והשבבים שלה נמצאים בדרך כלל בטלפונים חכמים באסיה ובשווקים מתעוררים.

מערכת הפעלה

לכל מערכת הפעלה יש את היתרונות והחסרונות שלה, תלוי מה אתה מעדיף.

iOS

למערכת iOS של אפל יש מערכת אקולוגית משולבת היטב, שוק יישומים מלא מאוד וממשק אינטואיטיבי למדי, אבל אתה די מחויב iTunes בכל הקשור לתוכן. אם כבר יש לך מחשב מק, אייפד או אייפוד, כנראה הכי קל ללכת עם אייפון.

למכשירי iPhone יש היתרון של קבלת שדרוג מערכת ההפעלה באותו הזמן, ומערכת ההפעלה החדשה ביותר זמינה בדרך כלל על פני מספר מכשירים. אנו כרגע ב- 9 iOS.

אנדרואיד

אנדרואיד היא מערכת הפעלה הניתנת להתאמה אישית הטובה ביותר. עם זאת, רוב היצרנים והספקים מוסיפים לה טוויסט מיוחד, אשר יכול להוביל לעדכוני מערכת איטיים יותר, וממשק שעשוי לדרוש קצת יותר שינויים. מצד שני, יצרני טלפון יכולים להוסיף הרבה תכונות שפשוט אין לאחרים.

חסידי אנדרואיד אמיתיים צריכים לקפוץ למכשיר Google Nexus האחרון, או Google Play Edition של טלפון הדגל. אנדרואיד 5.1 Lollipop היא גרסת מערכת ההפעלה האחרונה, ואנדרואיד M נמצא ממש מעבר לפינה.

טלפון Windows

למערכת ההפעלה של מיקרוסופט יש ממשק פשוט, מושך, וWindows Phone 8.1 מסייע האסיסטנטית Cortana ומרכז ההודעות. ווינדוס 10 לניידים יושק בקרוב. משתמשים מתקדמים עדיין לא יראו במערכת זו עמוקה או גמישה כמו אנדרואיד, והמערכת האקולוגית היישומית שלה לא חזקה כ"כ. ובכל זאת, חומרה מוצקה מעניקה ל- Windows Phone יתרון (במיוחד מבחינת התקציב), ויש לה אינטגרציה חזקה עם Office ועם השירותים האחרים של Microsoft

בלקברי

בלקברי, מותג העבר המוביל, היה במצוקה קשה בזמן האחרון. בעוד רבים מבעלי הבלקברי בארה"ב עברו ל- iOS או אנדרואיד, החברה עדיין נאבקת ומשיקה מכשירים כמו Passport ו-Leap.

________________________________________

תכונות טלפון חדשניות

NFC

קיצור של "תקשורת בטווח קרוב", NFC נמצא בכמעט כל הטלפונים החכמים כיום, עכשיו כשאפל הוסיפה אותו סוף-סוף לאייפון 6 ו -6 פלוס. NFC מאפשר חילופי נתונים מהירים בין מכשירים על פני מרחקים קצרים, פשוט על ידי הקשה של מכשירים יחד. הוא חיוני במערכות תשלום כמו Google Wallet ו-Apple Pay, וניתן להשתמש בו להעברת מידע ממכשיר למשנהו, כמו תמונות. ניתן להשתמש בו גם כדי לחבר התקני Bluetooth במהירות, כגון רמקולים.

טעינה אלחוטית

טעינה אלחוטית אינה יכולת חדשה. מברשות שיניים ומכשירי חשמל ביתיים אחרים כבר מבצעים את הטריק הזה במשך שנים. למרות זאת המעבר לטלפונים היה איטי, למרות הצורך הגדול יותר. סטנדרטים שונים נמצאים בתהליך על מנת להגדיל את כוח הטעינה, וחלק מהשווקים נהנים ממבצעים צרכניים כמו טעינה אלחוטית בשולחנות בבתי קפה ובקרוב ברהיטים. טעינה אלחוטית משולבת בטלפון או בכיסוי חיצוני, או יכולה להיות מושגת באמצעות פלגאין.

סריקת טביעת אצבע

אפל הפכה את סריקת טביעת האצבע לפופולרית, אבל התכונה עשתה דרכה לטלפונים חכמים אחרים מאז. אצל חלק מהיצרנים, התכונה לא תמיד עובדת בסריקה הראשונה.

Samsung Pay תנצח את Apple Pay בעולם האמיתי. שרה טיו /CNET

אפל הייתה הראשונה ששילבה סריקת טביעת אצבע בתהליך תשלום, שהוא חלק מהתכונה הנקראית מזהה מגע (Touch ID) . ב- 6 iPhone והלאה, Apple Pay תשתמש בסריקות טביעות אצבעות גם לתשלומים בעולם האמיתי. זה מתרחב לטלפונים אחרים גם כן, החל משירותי התשלום של גוגל ועד סמסונג, אשר עתידה להשיק את שירות Samsung Pay בארה"ב ובדרום קוריאה.

מדי דופק

תחום הבריאות הוא התחום הבא בו יצרני טלפונים כמו אפל וסמסונג מתמקדים. גלקסי S5 של סמסונג היה הטלפון החכם הראשון שכלל שעון דופק, והוא קיים גם בטלפונים אחרים של Samsung כמו סדרת Note 4, גלקסי אלפא ומשפחת גלקסי S6, כמו גם בשעונים החכמים של החברה. אנו עתידים לראות יותר שעוני דופק כאלה בפריטי לבוש כמו שעונים חכמים וצמידי כושר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here