מה עושים כשהסמארטפון נגנב? אל תיכנס לפאניקה, יש פתרון

הנייד שלך עשוי להיות אוצר של אפליקציות, משחקים ומוסיקה, אך בידיים הלא נכונות הוא מכרה של מידע רגיש המספיק כדי למלא משאלה של כל רמאי.

למרות זאת, מעט אנשים עושים מספיק כדי להגן על המכשירים שלנו במקרה של אובדן או גניבה. סקר שנערך לאחרונה על ידי Payment Cards and Mobile מגלה כי מחצית מאתנו לא טורחים לאבטח את הטלפונים שלנו עם נעילת מסך, והאחוז עולה לעד שלושה רבעים עם טאבלטים.

זהו נתון מדאיג כאשר על פי יחידת פשעי הטלפון הלאומית, 300,000 טלפונים חכמים נגנבים בבריטניה מדי שנה. בינתיים, בשנת 2013, 4.5 מיליון טלפונים חכמים אבדו או נגנבו בארצות הברית לבדה.

חדשות גרועות יותר הן כי רמאים יכולים לעשות הון קטן מהמכשיר הנייד שלך. בין אם מדובר בניקוי המכשיר ומכירתו, שימוש בנתונים האישיים שלך עבור התקפות פישינג או גניבת זהות, או צבירת חשבונות ענקיים, גניבת טלפונים מאורגנת היא עסק גדול.

למרבה המזל, ישנם צעדים פשוטים אותם יכולים לנקוט על מנת להגביל אי נוחות פיננסית, ולהגדיל את הסיכוי של פגישה מחודשת עם המכשיר היקר שלנו והנתונים החשובים בו.

אז מה תכלס צריך לעשות לפני ואחרי שגנבו לנו את הטלפון

  1. השתמש בנעילת מסך

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל אנשים רבים לא מגדירים נעילת מסך. זה לא שאין לנו אפשרויות אבטחה, ישנם מכשירים המציעים נעילה אחת או יותר של 4 ספרות, זיהוי ביומטרי, צורות, ואפילו זיהוי פנים ורשתית.

כל אלה לא חסינות במאה אחוזים, אך הגנה כלשהי טובה יותר מאשר שום דבר, ויכולה לסייע להביס, להאט או להרתיע גנבי טלפון מזדמנים.

  1. הגדר קוד אימות לכרטיס SIM

גם אם אתה מוגן עם נעילת מסך, רמאים יכולים להוציא את כרטיס ה SIM ממכשירך ולהכניסו למכשיר אחר. ללא קוד על הכרטיס, הרעים יכולים לצבור שטרות משמעותיים, ולגזור קופון ממה שנקרא מספרי פרימיום.

כאשר מופעל, נדרש PIN בכל פעם שכרטיס ה- SIM נפלט ומוחזר. את הקוד ניתן להגדיר בקלות, הצעד המסובך הוא להבין את קוד ברירת המחדל עבור הרשת שלך.

דווח לרשת שלך

אם הגרוע מכל קרה והמכשיר שלך נעלם, דווח על כך לרשת הסלולרית שלך מיד. כל הספקים בבריטניה מבטיחים אחריות מוגבלת, כלומר הסכום המרבי שיהיה עלייך לשלם הוא 100 £ הראשונים של שיחות הונאה כלשהן. זה כמובן בתנאי שדיווחת על אובדן המכשיר בתוך 24 שעות – יותר מאוחר מזה ותהיה אחראי לכל הסכום, לא משנה עד כמה הרמאים יחייגו.

אם אינך גר בבריטניה שווה לבדוק את זכויות הצרכן במקום מגורייך כדי לראות כיצד אתה מוגן אם הסמארטפון שלך נגנב.

רשום את המכשיר שלך

רשום את מכשיר הטלפון בשירותImmobilise , פנקס הנכס הלאומי בריטניה. שירות חינמי זה סייע לכוחות המשטרה ברחבי הארץ במשך יותר מ -10 שנים לאחד אנשים עם רכושם האבוד או הגנוב.

כדי לרשום את מכשירך בImmobilise תצטרך להשיג את מספר ה- IMEI שלו (זהות ניידת בינלאומית). כל שעליך לעשות הוא לחייג *#06# כדי לחשוף את המספר הסידורי בן 15-17 הספרות אותו תצטרך להזין באתר.

התאמה אישית של מסך הנעילה

נניח ששכחת את הטלפון ברכבת. למזלך, ג'ון הישר מרים אותו, והוא נחוש להחזירו לבעליו החוקיים. עם זאת, מכיוון שהגדרת נעילת מסך, לג'ון אין דרך ליצור איתך קשר. הו האירוניה.

החדשות הטובות הן כי ישנם מכשירים – בעיקר Android ו BlackBerry – המאפשרים לך להתאים אישית את מסך הנעילה ולכלול את פרטי הבעלים.

אפל עדיין לא הוסיפה את האפשרות הזו לiOS, אבל כמו שמישהו אמר פעם, יש אפליקציה בשביל זה. למעשה ישנן מספר אפליקציות, ביניהן If Found Lock Screen ו ICE (In Case of Emergency).

כמובן, אם למכשיר שלך נגמרה הסוללה, הנחיות על המסך הן חסרות תועלת, לכן האלטרנטיבה היא פשוט להדביק מדבקה עם כתובת הדוא"ל שלך על גב הטלפון או בתוך התיק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here